آموزش طراحی از نیمه تنه

در این جلسه با آناتومی نیم تنه آشنا می شوید. بخش نیم تنه فیگور از گردن، قفسه سینه، شانه ها، کمر و همچنین ماهیچه های شکم و سینه تشکیل می شود. نیم تنه بخش بالایی بدن را تشکیل می دهد و شناخت آناتومی آن به ترسیم فیگور کمک شایانی خواهد کرد. به تصاویر زیر با دقت نگاه کنید تا با فرم استخوان قفسه سینه بیشتر آشنا شوید:

همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، قفسه سینه یک فرم تخم مرغی شکل دارد که از هر طرف توسط 12 جفت دنده به مهره ها و جناغ سینه متصل می شوند. البته دو جفت دنده آخر آزاد بوده و فقط به مهره های کمر وصل هستند. ماهیچه های نیم تنه، به ویژه ماهیچه های سینه بر روی این نواحی قرار گرفته و به یکدیگر متصل هستند.

 

در ادامه برای درک بهتر فرم ساده و هندسی شده نیم تنه، به ویدئوی زیر دقت کنید. در این ویدئو نیم تنه ها در زوایای مختلف را به صورت خلاصه و خطی کار می کنیم و از پیچیدگی های اضافه و سایه روشن خودداری می کنیم تا فقط با فرم و ساختار آشنا شویم.

 

تمرین: از نیم تنه های مرد و زن (تصویر زیر) طراحی کنید. تمرین های خود را مثل تصویر در یک صفحه انجام دهید، عکاسی کنید و یکجا در گروه ارسال کنید( یهو 60 تا عکس در گروه نفرستید wink )

توجه در حال حاضر ظرفیت کلاس های حضوری من پر بوده و نیاز به هماهنگی قبلی است.