آموزش طراحی از پا

در این جلسه با آناتومی پا آشنا می شوید. با توجه به اینکه پا بخش پایین بدن را تشکیل می دهد، با شناخت آناتومی آن به عنوان یکی از اعضای مهم بدن، شناخت بیشتری از فیگور انسان به دست خواهید آورد. بررسی پا را با آناتومی کلی و استخوان ها شروع می کنیم. به تصویر زیر نگاه کنید و توضیحات مرتبط را بخوانید تا با فرم استخوان های پا بیشتر آشنا شوید:

همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، پا شامل لگن خاصره، ران پا که دارای یک استخوان است و به آن Femur نیز گفته می شود، ساق که شامل دو استخوان به نام های درشت نی(Tibia) و نازک نی(Fibula) می باشد و پنجه هم از استخوان های ریز و درشت تشکیل شده است. به فرم استخوان ها در تصاویر بالا خوب دقت کنید، چون حالت پاها به واسطه زاویه این استخوان ها شکل می گیرند.

 

تفاوت استخوان پا در زن و مرد

لگن خاصره در خانم ها پهن تر و در آقایان کمی کشیده تر است. این مورد باعث می شود که زاویه استخوان ران پا در خانم ها بیشتر از آقایان باشد(در واقع شیب پاها بیشتر است). به تصویر زیر دقت کنید:

شناخت ماهیچه های پا نیز به درک درست هنرمند هنگام طراحی از این موضوع کمک شایانی می کند. در تصویر زیر ماهیچه های اصلی پا از زوایای پشت و روبرو مشخص شده اند. به این تصویر دقت کنید:

در ادامه برای درک بهتر فرم ساده و هندسی شده پا، به ویدئوی زیر دقت کنید. در این ویدئو پا را در زوایای مختلف را به صورت خلاصه و خطی کار می کنیم و از پیچیدگی های اضافه و سایه روشن خودداری می کنیم تا فقط با فرم و ساختار آشنا شویم.

 

تمرین: از مدل زیر طراحی کنید. فقط تا میزان خلاصه ای سایه روشن داشته باشن که به حجم ماهیچه ها اشاره کنن

 

 

توجه در حال حاضر ظرفیت کلاس های حضوری من پر بوده و نیاز به هماهنگی قبلی است.