ترکیب رنگ روغن و آب در نقاشی

نویسنده: محسن ایرانی | بخش: نقاشی | تاریخ: چهارشنبه, 5 آذر 1399

ترکیب رنگ روغن و آب در نقاشی موضوع جالبیست و نیازمند توضیحات زیاد. درباره این موضوع پیش از این چیزی گفته نشده یا دست کم نکات اصولی و کاملی ارائه نشده است. این بار قصد دارم در ویدئوی زیر درباره ترکیب رنگ روغن و آب و همچنین در مورد انجام درست این کار توضیحات دقیقی بدهم. نوشتار زیر مختصر است. ویدئو را نگاه کنید!   اینکه اصولا چرا لازم است تا رنگ روغن را با آب ترکیب کنیم، به دو دلیل ساده بر می گردد. حساس بودن ریه ها یا پوست برخی هنرمندان نسبت به حلال های نفتی و مورد دیگر استفاده از فضاهای ...
نظرات: 4 نظر

طراحی چهره با زغال و مداد کنته + ویدئو

نویسنده: محسن ایرانی | بخش: طراحی | تاریخ: چهارشنبه, 26 شهریور‍ 1399

طراحی چهره با هر ابزاری جذابیت های خودش را دارد ولی به به لحاظ آموزشی و یادگیری من استفاده از مداد کنته و زغال را در طراحی چهره می پسندم. دلیل اول این است که این ابزارها بیشتر امکانات کار با سطوح را ایجاد می کنند و شما تکنیک کل به جزء را بهتر پیش می برید. همچنین اینکه زغال و مداد کنته کنتراست سریع تری به کار شما می دهند. از طرفی هم کنترل این ابزارها سخت است و مهارت شما را بالا می برد. طراحی چهره زیر را بر همین اساس پیش بردم اما با ابزارهایی جدید و عالی!   در این چهره من از قلم پن پاستل ...
نظرات: 2 نظر

آموزش سبک شناسی نقاشی به صورت مجازی

نویسنده: محسن ایرانی | بخش: نقاشی | تاریخ: چهارشنبه, 19 شهریور‍ 1399

آموزش سبک شناسی نقاشی و آشنایی با مکاتب هنری برای افزایش وسعت دید هنرمند ضروریست. روش آموزش سبک های هنری به طور مستقیم بر توانایی فهم ما از آن ها اثر می گذارد و در بسیاری از مواقع شیوه آموزش تئوری سبک ها، درک ما را نسبت به آن ها سخت می کند. اما بالاخره پس از مدت ها تلاش یک دوره ساده و مفید در سامانه رنگ هنر تدوین شده و جلسات آن ساخته شد. در این دوره 4 جلسه ای _که به صورت مجازی برگزار می شود_ مباحثی مانند هنر در دوره رنسانس، سبک های منریسم، باروک، روکوکو و نئوکلاسیسیزم را به زبانی ساده همراه ...
نظرات: 1 نظر

طراحی چهره با هاشور + ویدئو

نویسنده: محسن ایرانی | بخش: طراحی | تاریخ: سه شنبه, 27 خرداد 1399

طراحی چهره با هاشور زیباست و لذتبخش، چون خروجی این تکنیک ارتباطی مستقیم با حس و حال و ذهنیت شما دارد. چیدمان درست هاشورها با مداد و رعایت ریتم هماهنگ آن ها مثل نواختن یک قطعه موسیقی است. هاشورها باید در جهات متنوعی حرکت کرده و به حجم اشاره کنند، به طوریکه در نهایت یک کل منسجم از چهره را بسازند. در چنین شرایطی یک طراحی هاشوری نه تنها چیزی کم از یک طراحی به شیوه "پرداخت" ندارد بلکه چیزی اضافه تر هم دارد و آن حضور بیشتر ذهن هنرمند در طرح است. طراحی چهره بالا را با مداد گرافیتی و هاشورهای ...
نظرات: 2 نظر


توجه در حال حاضر ظرفیت کلاس های حضوری من پر بوده و نیاز به هماهنگی قبلی است.